Katukiitäjät - Street Gliders Finland

katukiitäjät

tiedotuslehti 2/2000 - 24.6.2000

www.katukiitajat.fi

Hei taas kaikki uudet ja vanhat jäsenet!

Juhannukset on taas vietetty Suomen kauniissa kesässä ja sillat ylitetty. Ollaan siis pääsemässä normaaliin arkeen. Allekirjoittanutkin on jo päässyt tekemään pitkän 18 km luistelulenkin. FinLinekin edessä, saapa nähdä kuinka käy…

Tässä tuleekin tuhti tietopaketti, jokaisen katukiitäjän pureksittavaksi. Asiaa on kannesta kanteen, laidasta laitaan. Mukana myös kauden 2000 jäsenkortit. Muistattehan, että kortti on henkilökohtainen.

Muistattehan kaikki maksaa myös vakuutusmaksunne (miehet 145mk, naiset 75mk ja lapset 40mk) mikäli otat vakuutuksen seuran kautta.

Erityiskiitokset vielä Pekalle ja Ritulle loistavasti järjestetystä Brorullet matkasta, Ritulle vielä lisäkiitokset vetoavusta.

Linnanmäen kulkueessa mukana olleille järjestetään Lintsi-iltapäivä lauantaina 1.7. Kokoontuminen Linnanmäen kaupungin puoleisella portilla kello 13.

Jäseneksi liittyminen

Jäseneksi liitytään maksamalla Katukiitäjät ry:n vuosittainen jäsenmaksu. Jäsenmaksun suorituksen jälkeen saat henkilökohtaisen jäsenkorttisi.

Jäsenmaksun suuruus vuonna 2000 on 150 mk ja se maksetaan tilille Katukiitäjät ry., Merita Helsinki-Arkadia 218518-32949. Jäsenen tiedot välitetään maksun yhteydessä, minkä vuoksi maksun viestiosassa on ilmoitettava:

Koska viitenumeroa ei käytetä, varmistu siitä, että käyttämälläsi maksutavalla viesti välittyy maksun saajalle. Tämä onnistuu myös maksuautomaatilla ja päätteellä maksettaessa.

Tapaturmavakuutus

Katukiitäjien jäsenillä on mahdollisuus saada Fenniaturvan edullinen vapaa-ajan tapaturmavakuutus, joka kattaa myös Katukiitäjien tapahtumissa ja toiminnassa sattuvat tapaturmat. Muistathan, että mm. FinLinelle osallistuminen edellyttää voimassa olevaa tapaturmavakuutusta. Alle 18 vuotiailla vuosimaksu on 40 mk, naisilla 75 mk ja miehillä 145 mk. Jos haluat vakuutuksen maksa summa jäsenmaksun yhteydessä seuran tilille. Lisätietoja saat Annelta 050-515 1681.

Jäsenedut

CITY GYM kuntosali (-20%, SAS:n talo)

ALEXIUM kuntosali (-10%, Aleksanterinkatu 15)

MEGASPORT (-15%)

KESPORT (-15% rullaluistelutarvikkeista, Yliopistonkatu)

KESPORT PUHOS (-15% rullaluistelutarvikkeista, Puotinharjun ostari)

ARENA SKATE PARK (-15% rullaluistelutarvikkeista)

McDONALD’S (erikoistarjouksia jäsenkortilla, Iso Roobertinkatu)

ROCK’N ROLL McDONALD’S (Big Mac -ateria 25 mk, salaatti + normaali juoma 30 mk, jälkiruoat (1/asiakas) 5 mk, aterian yhteydessä kahvi 1 mk)

SPORTSERVICE (-20% rullaluistelutarvikkeista, Eerikinkatu 30, Turku)

Matkoja: FinLine, Å-Line, muut tapahtumat sekä kilpailut

Edullinen tapaturmavakuutus rullaluistelijalle

Asuja ja välineitä jäsenhintaan

Lajin viimeisimmät uutiset ja tapahtumat

Ennen kaikkea hauskaa seuraa ja ystäviä mukavan harrastuksen parista

HUOM! Jäsenkorttisi on henkilökohtainen, joten myös jäsenedut ovat ainoastaan henkilökohtaisia.

Katukiitäjien kaupunkiluistelut

Keskiviikkoluisteluihin kokoontuminen Kaivopuistossa Isolla Puistotiellä kello 18.00. Keskiviikkoisin on mitä parhaimmat mahdollisuudet tutustua muihin katukiitäjiin ja oppia kaupungissa liikkumista, joten uudet jäsenet viimeistään nyt rullat jalkaan ja Kaivariin. Mukaan kannattaa ottaa myös seuraan kuulumattomat luistelijaystävät.

Aktiiviset katukiitäjät luistelevat myös muina päivinä aina kuivalla ilmalla eripuolilla Helsinkiä. Kokoontuminen on Rautatieasemalla (Ravintola Elielin terassin vieressä) arkisin noin kello 18 ja viikonloppuisin noin kello 13.

Erityisen huonon sään tai muun tapahtuman vuoksi on mahdollista, että kokoontumispaikalle ei saavu luistelijoita.

Rullakiekko

Katukiitäjien kaukalovuorot Hietaniemessä Väinämöisen kentällä torstaisin klo 20.00 - 21.30 syyskuun 22. päivään asti. Uudet kasvot ovat aina tervetulleita, sillä täällä pelataan pelaamisen ilosta, ei SM-sarjaa!

Turun osasto tiedottaa

Turun rullaluistelumaraton jäi pelkäksi suunnitelmaksi vai pitäisikö puhua huhusta, kun edes yksi järjestäjätahokaan ei lopulta tiennyt tapahtumasta mitään. Uutta on kuitenkin luvassa SM-maantiekilpailujen muodossa. Miesten 42 km ja naisten 21 km luistellaan ennakkotietojen mukaan Hirvensalon saarella.

Keskiviikkoluistelut jatkuvat läpi kesälomakaudenkin. Tulemme kokoontumaan joka keskiviikko Teatterisillalla kello 18.00. Silloin vauhti ja matka pidetään kaikille sopivana. Mukaan ovat tervetulleita myös kaikki toiminnastamme kiinnostuneet.

Heinäkuun puolivälissä, siis lauantaina 15.7. luistellaan Paraisten kalkkikivikaivosmaisemiin Rowl-It festaritunnelmiin. Vaikkei Walesin Tiikeri purekaan niin markkinahulina ilmaiskonsertteineenkin on kesäkaupungissa kokemisen arvoinen.

Loppukesän muita pidempiä retkiä suunnataan mm. Maskun Rivieralle, Ruskoon, Piikkiöön ja Auraan. Tietenkään ei pidä unohtaa Å-Linea, joka perinteisesti on turkulaisvetoinen. Lisätietoja Turun toiminnasta ja tapahtumista saat numerosta 050-372 9890 tai email turku...katukiitajat.fi.

InLine Tour - Katukiitäjien kilpailutiimi avasi kautensa

Vankka edustus Turun kilpailussa

Turkuun saatiin jalkeille edustava joukkue sekä miesten että naisten sarjoihin. Kylmä ja tuulinen sää ei menoa haitannut. Rata oli onnistuttu rakentamaan kolmelta suoralta 15 m/s vastatuuleen ja ainoa myötätuuliosuus oli ylämäkeen.

Ensimmäisenä luisteltiin naisten ja P-17 sarjat. Naisten sarjassa Katukiitäjien Heidi Rummukainen otti pronssia ja Kati Puhtila sijoittui neljänneksi. Voiton otti viime vuosien naisten ykkönen Mari Kaivanto. P-17 sarjassa Sampo Savolainen teki selvää jälkeä nuoremmasta kilpakumppanistaan. Sampo luisteli olosuhteisiin nähden erinomaisen ajan 6.42 kolmen 1,2 kilometrin kierroksen pituisessa kisassa.

Miesten 12 km kilpailussa paikalla oli lähes koko kansallinen kärki. Katukiitäjiä edustivat Jussi Torkkeli ja Sami Haapanen. Tuulisten olojen vuoksi kilpailussa tehtiin useita raivokkaita irtiottoyrityksiä. Haapanen kesti kärjen tahdissa kolme kierrosta ja putosi lopulta. Raivokas taistelu vaati veronsa ja rauhallisesti liikkeelle lähtenyt Jussi Torkkeli saavutti Haapasen 2 kierrosta ennen maalia. Torkkeli ja Haapanen ajoivat kiinni kärkiryhmästä pudonneen Juha Mäkisen. Haapasen kiinniotto ja heti seurannut irtiottoyritys olivat kuitenkin vieneet keväällä ahkerasti treenanneen Jussin voimat ja viimeiselle kierrokselle mentiin Mäkisen tarkkaillessa ja Haapasen vetäessä. Taistelu 8. sijasta ratkesi vasta loppukirissä luistimen mitalla Haapasen onnistuessa pitämään Mäkisen takanaan. Miesten sarjan voitti Mika Poutala, HTL.

Sampo Savolainen teki selvää jälkeä Raumalla

Kiertue jatkoi lauantaina Raumalle, johon lähti Turun joukkueesta Sampo Savolainen ja huoltajaksi Sami Haapanen. Sampon vahvat otteet vain paranivat Rauman auringonpaisteessa, ja tulokseksi tuli ylivoimainen voitto P-17 sarjassa. Kausi on vasta alussa, mutta Sampo tykitti 3600 metrin korttelikilpailussa loistavan ajan 6.20 ja päihitti mm. naisten hallitsevan mestarin Mari Kaivannon selvällä erolla. Lainakalustolla luistelleen Sampon ajassa on tekemistä vanhemmillakin kiitäjillä. Saa nähdä koska Sampon rohkeus riittää siirtyä vähäväkisyyttä potevasta poikien sarjasta miesten kilpailuihin. Edellytykset viikonlopun näyttöjen perusteella ainakin ovat kunnossa.

katukiitäjä Sami Haapanen

Lonely Street Glider in USA

Keväinen seminaarimatkani suuntautui rapakon yli maahan, jossa kaikki on suurta paitsi vessapaperi ja capuzzinolusikka. Paikka oli Huntsville, Alabama eli sitä syvää etelää, Atlantasta 300 km länteen Appalakkien taakse ns. tornado laaksossa.

Ottaen huomioon aikaeron, heräsin ensimmäisenä aamuna klo 5.00 ja hyppäsin luistimiin ja lähdin kiertämään paikallista kauppakeskusta. Kauppakeskusta kiertävä tie oli päällystetty uudelleen edellisellä viikolla ja pinta oli uskomattoman sileä. Reitin pituus oli 2 km ja ehdin kiertää reittiä useita kertoja useana aamuna noin 50 km verran. Muualle ei ollut asiaa, koska USAssa ei juurikaan ole jalkakäytäviä ja teiden ylitys on hengenvaarallista. Koska aikaerorasitus oli vaivana käytin sykemittaria, ja pidin sykkeen jatkuvasti riittävän alhaalla ja keskityin aamun raikkauteen ja nautiskeluun. Eräänä aamuna oli paikallinen sheriffi myös katselemassa menoani.

Jatkoseminaaripaikka oli Floridassa Fort Lauderdalessa eli Miamista pohjoiseen itärannikolla. Heti päästyäni perille olin ajatellut lähteä rullailemaan pitkin rantabulevardia. Matkalaukkuni avain oli kuitenkin jäänyt edelliseen hotelliin ja kiroilin matkalaukkuni kestävyyttä. Onnistuin tiirikoimaan toisen lukon auki, toisen lukon mursivat auki Fabio ja Carlos Lopez ruuvimeisselillä. Oli minulla vara-avainkin mukana, mutta tietysti ko. matkalaukussa. Vihdoin sain luistimeni ja eikun ulos.

Ilma kuin lehmän henkäys. Lämpötila +32 °C ja kosteus 'ainakin' 100 %. Lähdin kiitelemään pitkin rantabulevardia myötätuulessa ja ajattelin, että tämän jälkeen luistelu Suomessa ei tunnu enää miltään. Pikkuhiljaa unelmakuva alkoi kuitenkin säröillä. Kävelytie oli laatoitettu ja laattojen saumat hieman hakkasivat. Kävelytiellä oli myös palmuja, rantahiekkaa, puiden lehtiä, paljon ihmisiä, valopylväitä ja ensimmäistä kertaa luistimilla olevia. Jalkakäytävän vieressä ajotien puolella on varattu kapea kaista pyöräilijöille ja sitä saavat myös luistelijat käyttää. Siirryinkin sinne ja jo alkoi luistelu sujua. Jalkakäytävällä onkin tarkoitus nautiskella ja luistella hitaasti.

Seuraavana päivänä kaksi kaveriani vuokrasivat maastopyörät ja minä lähdin rullilla. Pörräsimme pitkin bulevardia ja muuallakin koko päivän. Join runsaasti aamuisin ja iltaisin Gatorade urheilujuomaa (maksoi saman verran kuin pullovesi) eikä ollut ongelmia nestetasapainon kanssa. Varsinkin aamuisin ilma oli sopiva +25 °C ja tiellä vähän liikennettä. Iltaisin oli kiva rullailla hitaasti ja välillä aina pysähtyä kuuntelemaan katusoittajia. Käyttämäni kiitäjien kisapaita osoittautui erinomaiseksi suojaksi aurinkoa vastaan ja tuntui myös mukavalta päällä. Myös pyöräkaistalla oli välillä esteitä: puhelinluettelo, sukka, muttereita, huumelämmitin ja öljyä. Luistelu tapahtui samaan suuntaan autojen kanssa ja välillä jalka oli autonrenkaasta vain senttien päässä. Eivät paljon väistelleet. Kauppoihin ei ollut asiaa luistimet jalassa eikä paljain jaloin. Yhteensä kilometrejä kertyi toista sataa.

Matka oli luistelun kannalta ikimuistoinen ja mietin nyt miten luistelu voisi tästä vielä parantua. Ehkä Brorullet antaa taas uusia elämyksiä.

katukiitäjä Tapio Laakso

Katukiitäjät Brorullet-luistelussa 10.6.2000

Tämä on kertomus jälleen yhdestä katukiitäjät-seikkailusta. Teksti on syntynyt ad hoc-kirjoittajan aikaansaannoksena in-situ. Allekirjoittaneen mielentilasta, nestetankkauksen onnistumisesta ja valvetilasta riippuen kynänjälki voi olla epätasaista, mutta toki totuuteen pyrkivää.

Kaikki sai alkunsa, siis tämän matkan osalta, kun Helsingin Sanomat 15.3.2000 julkaisi artikkelin "Juutinraumalla odotetaan kuntoilijoiden kansainvaellusta". Artikkeli herätti heti suunnatonta innostusta K3:lla tunnollisten katukiitäjä-rivijäsenten joukossa. Alun "amatöörimäiset" suunnitelmat matkasta omilla autoilla ja telttaillen kääntyivät lopulta hyvin järjestetyksi matkaksi tilauslinja-autoineen, kun kiitäjien silmäätekevistä varsinkin Tku-II ja Ritu ymmärsivät tapahtuman ainutkertaisuuden ja ottivat asian omakseen.

Kuin taikaiskusta alkukesän sateiset päivät kaikkosivat ja helteinen kesäpäivä otti syliinsä 24-päisen lähtijäjoukon heidän kerääntyessä säntillisesti sovittuun aikaan Paavo Nurmen patsaalle. Alkumatka Turunlautalle sähköisti tunnelmaa; yllättävän suuret ruuhkat Turuntiellä ja "Down by the Laituri"-happening Turussa meinasivat sekoittaa aikataulun heti kättelyssä. Ollako vai eikö olla ajoissa laivalla, siinä alkumatkan kuuma kysymys. Turkulaisten pitäessä kriisikokousta, mitä tehdä noin kolmellakymmenellä käyttämättä jäävällä laivalipulla, harjoitteli kahviryhmä Finlinelle Halikon ABC:n baarissa. Vuosien kokemuksella porukkamme kuitenkin järjestyi ajoissa satamaan, ja matkamme ensimmäinen vesitie-etappi Turusta Tukholmaan saattaisi onnellisesti alkaa.

Katukiitäjät näyttivät muille matkustavaisille kaapin paikkaa jo heti laivaantulorampilla. Rahvas odotti kiltisti poseerataessamme ryhmäkuvassa. Laivamatkan aloitimme yhteisellä Buffet-illallisella. Turkulaiset loistivat poissaolollaan mutta heidän suorituksensa laivalla tulisikin olemaan nousujohteinen. Monelle ilmainen janojuoma oli oleva lopun alku, mitä tulee pyrkimykseen käyttää hyväkseen laivan kaikkia palveluja aina valomerkkiin asti. Familie Miettisen nuorin jäsen kohahdutti väkeä työstäessään määrätietoisesti noin 500+ grammaista paahtopaistiviipaletta. Perunoita, vihanneksista puhumattakaan ei lautasella havaittu.

Vauhtia illalle haettiin Annen hytistä. Perinteinen tölkkitorni lattiasta kattoon syntyi ripeästi, itsensä maestron, Panun johdolla. Nestetankkaus sujui tasapuolisesti ja torninrakennusmateriaalia syntyi tasaiseen tahtiin Kopparbergiläisen soljuessa kuivista kurkuista alas. Valju soitto-orkesteri hyydytti porukkaa ravintolasalissa, ja moni totesikin Nukku-Matin olevan illan paras kaveri. Sitkein joukkio jatkoi illan viettoa aamun pikkutunneille. Tässä lajissa turkulaiset näyttivät kyntensä. Helsinkiläiset veivät niukan 4-3 voiton osallistujamäärää laskettaessa. Edustusosuusasteikolla turkulaiset veivät voiton kirkkaasti kotiin luvuin 100 % vastaan 17 %. Aamun sarastaessa uljaasti Tukholman saaristossa, olivat aamuvirkuimmat jo puoli kuudelta jonottamassa aamupalalle tai Tax-Free'hin. Rennommin ottavat seisoivat vielä suihkun alla ensimmäisten ihmisten poistuessa laivasta.

Kuljettajamme Markku ohjasti bussimme sujuvasti ulos Tukholman sokkeloista. Matka kohti Malmöa saattoi alkaa. Tunnelma autossa pidätteli itseään. Tulevaan kuisteluun keskittyvä joulkkomme haki epätoivoisesti sopivaa lepoasentoa. Lukemattomia asentokombinaatioita voitiin havaita. Katukiitäjien hallitus oli valloittanut bussin takaosan kokoustilatarpeeseen vedoten. Kokouksen kaksi ensimmäistä tuntia sujui harvinaisen yksimielisesti, ääneti ja vilttiä korville vetäen. Huskvarnassa nautittu lounas kohotti huomattavasti tunnelmaa. Vaisu, eteensä tyhjää tuijottava joukko oli vaihtunut iloisesti pulisevaksi, tulossa olevaa innolla odottavaksi kaveriporukaksi. Lyhyen tauon pidimme muistaakseni Mjölkbyssä. Paikallinen väki hyppi melkein seinille nähdessään mustat paitamme ja luullessa Helvetin Enkeleiden alaosaston saapuneen paikalle. Siitä eteenpäin kilometrit taittuivat joutuisasti. Sillan pylonien siinto reilut kaksikymmentä kilometriä ennen määränpäätä herkisti tunnelmaa entisestään.

Löydettyämme bussimme parkkipaikan lopultakin keskeltä avaa heinäpeltoa alkoi ihmettely, mistähän lähtisi numerolappuja etsimään. Suomalaisella maalaisjärjellä arveltiin niiden löytyvän sillan suunnasta, mikä osoittautuikin todeksi. Olimme vihdoinkin virallisesti mukana luistelussa. Odotellessamme sillallesaapumisalueen laajalla asvalttikentällä tuhansien muiden luistelijoiden kera pääsyä lähtöpaikalle vieviin busseihin alkoi koko matkan kriittisin vaihe. Laajojen luistelijamassojen tiivistyessä hermostuneesti yhä tiiviimpään kasaan pitivät katukiitäjät määrätietoisesti perusleiriä hyvissä kyttäysasemissa lähteviin busseihin. Kävi ilmeiseksi, ettei odottelu tulisi olemaan lyhytaikaista. Huumori ei ollut missään vaiheessa suuremmin koetuksella, vaikka porottavan auringon seasta kiiri epämääräisiä kuulutuksia milloin mistäkin syystä seuraavasta myöhästymisestä. Kielten alkaessa useimmilla jo tuntua hiekkapaperilta, toivat viehkot luistelijattaremme Kati ja Elena toivon kaiken kestämisestä vesipullojen muodossa.

Ihme oli tapahtuva, busseja alkoi vyöryä paikalle. Luistelijamassat pyrkivät kohti karsinoita, joista matka ehkä vihdoin jatkuisi eteenpäin. Etupäässä ruotsalaisten rymistellessä suoja-aitoja ja kinastellessa keskenään, antoi Don Reino voimasanoin höystettynä määrätietoisia käskyjä järjestäjille. Näin taattiin tasapuolinen kohtelu kaikille kuuloetäisyydellä olleille busseihin pääsemiseksi. Aikamme päivittelimme puolityhjinä lähteviä busseja. Yliturvallisuusorientoituneet ruotsalaiset eivät tietenkään voineet täyttää kuin istumapaikkoja kaupunkibusseistaan. Muutos oli tähänkin älyttömyyteen tuleva. Vuoromme vihdoin koitettua latasivat katukiitäjät etunenässä bussin niin täyteen, että allekirjoittaneenkin täytyi roikkua kattokahvoista ilmassa ovien sulkeutumisen estäviä valonsäteitä väistellen. Bussissa oli todella tukala ilma, ja vasta jonkinlaisen ruotsalaishuumorin säestyksellä kuljettaja ymmärsi avata ikkunan. Yli kolmetuntinen odottelu oli tehnyt tehtävänsä mutta onneksi piina päättyi pian ja Pasi Kuikka löytyi sujuvasti tienpenkalta.

Pikkuhiljaa väki tiivistyy ajanotto-chippien jakopisteen kautta lähtöviivalle. Epämääräisen lähtörymistelyn jälkeen luistelijat syöksyvät suoraan tunneliin johtavaan alamäkeen. Ensimmäiset sadat metrit kertovat karusti, mitä tuleman pitää. Ei voi sanoa, että asvaltti olisi äärettömän karkeaa mutta kanssaluistelijoiden käytös on äärettömän epäloogista. Jo tunnelin alussa epätoivoisimmat seisovat pientareilla seiniin nojaten. Ohitukset on tehtävä mistä milloinkin, koko ajan pahimpaan varautuen. Väkeä on solkenaan ja tunneliosuus vaihtuu lähes huomaamatta ylämäeksi. Tunnelista ulos tultaessa nousu jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ylös sillalle. Reippaan vastatuulen puhaltaessa koheltajien väistely ja sadattelu pitää adrenaliinitason sopivan korkealla. Vaikka reisissä polttaa jo kohtalaisesti mielessä takoo ajatus analogiasta pörssikursseihin; mikä ylös menee myös alas tulee. Pettymys on suuri, kun vastatuuli tuntuu vain yltyvän myötämäkeen vihdoin tultaessa. Jokaisen metrin taivaltaminen on puhdasta työntekoa. Maalisuora häämöttää, ja rankka luistelutaival on vihdoin ohi.

Porukkamme alkaa pikkuhiljaa kerääntyä maalialueen jälkeiselle levähdysalueelle. Iloinen mielipiteenvaihto kaikesta koetusta ryöpsähtelee laidasta laitaan. Toisaalta Vägverketin (= naapurin Tielaitos) suomalaisille ahtereille sopivaksi muotoilemat reunakaiteet saavat Finline-konkareiden varauksettoman hyväksynnän. Toisaalta ruotsalaiset todetaan kuntosarjassakin raukkamaisiksi ja härskeiksi peesaajiksi. Tähänkin vaivaan tuntui löytyvän monenmoista lääkettä. Raaka voima tehosi tietenkin, piti vain luistella heiltä karkuun. Myös kansainvälinen keskisormi-menetelmä sekä oikein artikuloitu ja painotettu kotoinen voimasana herättivät kunnioitusta, jopa lyhytaikaista pidempiaikaista pelkotilaa näissä tappituntumaan pyrkijöissä.

Summa summarum. Kaikki tuntuivat olevan yksimielisiä ainakin seuraavista seikoista: luistelu oli kivaa, tänne kannatti tulla, sillalla oli vastatuuli, oranssit kisapaitamme erottautuivat jälleen edukseen ja että järjestelyt olivat p:stä.

Sitten ei kun bussille valumaan ja parempaa päälle pistämään. Onnistuneen suorituksen kunniaksi oli aika skoolata. Tarjolla oli kuohujuomaa sekä Ville Viikinkiä kunkin makutottumuksesta ja syntymäaikaan perustuvasta laskutoimituksesta riippuen. Illanvietto meinasi kuihtua pelkäksi promenaadiksi hämyisillä heinäpelloilla, kun suunniteltu vierailu lihapatojen ja juomien ääreen paikallisessa ravitsemusliikkeessä tyssäsi ruotsalaisten aikaisiin nukkumaanmenoaikoihin. Pelloille kootut teltat osoittautuivat käyttökelpoisiksi jatkopaikoiksi. Kaukoviisaasti tehty shoppailu laivalla takasi illan jatkumisen riehakkaana. Vitsipitoinen sanailu käsitteli etupäässä, mutta toki tasapuolisesti, pulttia ja mutteria. Kuljettajamme Markun lakisääteinen lepoaika oli vääjäämättä täyttymässä, oli aika nostaa kytkintä ja kääntää keula kohti Tukholmaa. Joukkomme vaipui kuin yhteisestä sopimuksesta auvoiseen uneen. Hetkittäiset muistikuvat matkan alkuvaiheista kertaantuvat näkyminä sikin sokin olevista nukkujista ja tuolin kaiteilla vaappuvista Pasi Kuikan metsästäjistä. Hämärästi voi muistaa kuinka sitä mietti, että tuleeko unta häiritsevä meteli bussin moottorista vai naapurin suusta.

Aamun jo valjettua kauniina, heräämme bussin kaartaessa huoltoaseman pihaan Mantorpissa. Sämpyläkahvin päälle olo on lähes omenainen ja ajatukset alkavat pyöriä mahdollisissa luistelukohteissa Tukholmaan saavuttuamme. Loppu parituntinen matkasta sujuu nopeasti. Jo ennen aamu-yhdeksää on joukkomme Viking-terminaalin edessä. Beauty-pussit kainalossa terminaalin toiletit otetaan haltuun, eikä aikaakaan kun freesit katukiitäjät ovat valmiina tutustumaan Tukholman luistelureitteihin tahi shoppailemaan. Porukan jakautuessa jokseenkin fifty-fifty, luistelijat suuntaavat kohti kaunista Skeppholmia ja siitä edelleen Djurgårdenin kautta ydinkeskustaan. Onnistuneella ajoituksella uhkaava sadekuuro vietetään sisätiloissa lounastaen. Aika lentää, on aika suunnistaa kohti satamaa. Shoppailu-ryhmä yhytetään rantaväylällä ja yksimielisesti päätetään mennä kallistamaan kuppia.

Helsinkiin matkaavien astuessa laivaan, turkulaiset jäävät vielä tutustumaan kaupunkiin. Heiltä onkin luvassa vähintään kolme-osainen jatkokertomus "Tukholma tutuksi kolmessa tunnissa".

Matka Helsinkiin sujuu vanhalla kaavalla; viideltä saunaan, kuudelta syömään... Loppumatkan tapahtumat selviävät opettelemalla kirjoituksen viides kappale "Vauhtia illalle haettiin Annen hytistä..." ulkoa ja korvaamalla mielessä seuraavat sanat tahi lauseet sitä seuraavasti:

1. Lisää lauseen "...Kopparbergiläisen soljuessa kuivista kurkuista alas." jälkeen lause "Ritu pyllisti tornin nurin."

2. Vaihda sanat "Valju soitto-orkesteri hyydytti" sanoihin "Tumma ääninen naissolisti piristi" sekä sanan "Nukku-Matin" sanoiksi "lähimpänä istuvan vastakkaista sukupuolta olevan katukiitäjän".

3. Turkulaiset hävisivät ottelun kaikilla mittareilla laskettuna jääden nollille. Selitykseksi ei kelpaa väärään laivaan astuminen Tukholmassa.

4. Vaihda sanat "Aamun sarastaessa uljaasti Tukholman saaristossa" sanoiksi "Aamun sarastaessa sateisena Helsingissä" sekä sanat "aamuvirkuimmat jo puoli kuudelta" sanoiksi "hitaimmatkin jo puoli kymmeneltä".

Satamasta matka jatkui kotoisaksi käyneellä bussillamme. Kiitospuheiden säestämänä määränpääksi osoittautui ravintola Fennian edusta, josta itse kukin alkoi suunnistaa kohti uusia seikkailuja väsyneenä mutta onnistuneen matkan muistoista nauttien.

Matkalla tapahtui toki muutakin; enemmän hauskaa ja vähemmän hauskaa. Jätän kuitenkin huhuille sijaa, enkä mene sen lähemmin henkilökohtaisuuksiin. Näinkin lyhyellä matkalla tuli todettua, että meitä on moneen junaan mutta jostakin syystä kiitäjien luonnejakauma on voimakkaasti vinoutunut. Tiukkapipoja ei seurastamme löytynyt ensimmäistäkään. Tämä otetaan uusiksi.

Kaiken tämän omin silmin nähnyt ja korvin kuullut

Rivijäsen Pekka Halonen

finline 2000

Kaikki alkaa olla jo lähes tulkoon kunnossa FinLine-reissun osalta. Kaikki 31 ilmoittaumismaksun maksanutta saatiin mahdutettua mukaan. Tällä kertaa mukaan lähtee myös yksi hollantilainen luistelija ja saksalaispariskunta meidän osittain saksalaistuneen Viinikan pariskuntamme lisäksi. Petratkaapa siis kaikki lähtijät kielitaitoanne!

Pakollinen info-tilaisuus kaikille lähtijöille järjestetään lauantaina 1.7. klo 11 Vatkan antiikkiliikkeen kellarissa osoitteessa Rauhankatu 9, Helsinki. Tilaisuudessa pakataan myös huoltoautona toimivan maastoauton peräkärry, joten tuo varustekassisi mukanasi. Seuraava tilaisuus jättää varusteesi huollon huomaan on vasta Kuopion asemalla sunnuntai-iltapäivällä.

Itse FinLinelle lähtöä varten kokoontuminen tapahtuu sunnuntaiaamuna 2.7. klo 7.20 mennessä Helsingin rautatieasemalla Kuopioon menevän junan P71 lähtölaiturin luona. Juna lähtee klo 7.34, joten kokoontumisesta ei ole syytä myöhästyä minuuttiakaan!! Turun osastolle on oma kokoontumisensa Turun rautatieasemalla kello 6.30.

Luistelureitti on Kuopio - Rautalampi - Saarijärvi - Ähtäri - Parkano - Tampere. Kokonaismatkaa kertyy n. 430 km ja päiväetappien pituudet ovat 65 km, 105 km, 75 km, 100 km ja 85 km. Tarkat etappikohtaiset reittiselostukset löytyvät junamatkalla jaettavasta FinLine 2000 karttasivusta. Siinä on mainittu myös useimmat matkan varrelle osuvat "luonnolliset" huoltopisteet; kahvilat ja kaupat. Ensimmäiselle etapille Kuopiosta lähdetään noin kello 14 ja Rautalammille saavutaan klo 18 - 19. Muina päivinä liikkeelle pyritään lähtemään klo 8 - 9 ja perille saavutaan klo 14 - 17.

Paluu Helsinkiin tapahtuu perjantaina 7.7. Tampereelta klo 10.55 lähtevällä junalla, eli Helsingissä ollaan noin kello 13.04.

Huollosta vastaa kahdelta viimevuodelta tuttu Pentti Sydänmaa Lahdesta. Hänet tavoitatte tarvittaessa viikon aikana numerosta 0400 485 685. Numero kannattaa laittaa valmiiksi puhelimen muistiin. Huoltoauto pysähtyy reitin varrelle noin 15-20 km välein, jolloin on mahdollista täyttää oma juomapullo. Autosta löytyy sekä vettä että valmista Dexalia. Autosta löytyy myös ensiapuvälineitä. Autossa on myös myynnissä varalaakereita ja pyöriä.

Luisteluretki Rinkeli 3

Viime vuonna suoraan legendaksi noussut ajanvieteluisteluretki "Ring-3" on jälleen tulossa! Yleisön toivomuksesta teimme sinunkaupat ja retkeä kutsutaan nykyään tuttavallisesti Rinkeliksi. Tänä vuonna tapahtuma järjestetään myöhemmin määriteltävänä ajankohtana. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Luisteluretki alkaa Helsingin Kaivopuistosta ja kiertää koko Kehä III -tien vastapäivään päättyen takaisin Kaivopuiston sydämeen.

Pidämme taukoja toivomusten mukaan noin 15 - 20 km:n välein ja tarkoituksena on ajanvieteluontoisuuden vuoksi edetä suurinpiirtein yhtenä laumana. Tutkailkaamme siis maisemia ja upeaa Kehä III:n pyörätietä kaikessa rauhassa.

Koko matkan pituudeksi tulee vähintään 88 kilometriä. Valtaosa matkasta on uudehkoa hyväkuntoista pyörätietä. Ainoastaan matkan loppupuoliskolla 16 kilometriä luistellaan FinLine-tyyliin maantien karkeaa piennarta pitkin. Tämän osuuden turvallisuuden varmistamiseksi suosittelemme pukeutumista näkyviin vaatteisiin. Vaikka pääsemme kiertämään Tuupakan eritasoliittymätyön Kuninkaantien kautta, pitää luistelijoiden varautua hiekkaosuuksien ylittämiseen.

Mikäli matka vaikuttaa liian pitkältä tai et voi käyttää koko sunnuntaipäivääsi luistelemiseen, on matka helppo keskeyttää palaten Helsinkiin junalla Tikkurilan (28 km), Vantaankosken (41 km) tai Masalan (60 km) rautatieasemilta.

Matka on Katukiitäjien jäsenille. Lähdemme Kaivopuistosta, Isolta puistotietä kello 10.00. Kypärää on käytettävä. Sauvojen kanssa ei retkelle voi osallistua, sillä tämä on luisteluretki. Luistelet omalla vastuulla. Säävaraus.

Lisätietoja matkasta retken vetäjältä Panu Tuomiselta, GSM 050-308 0223, email pat(at)iki.fi.

Å-Line 2000

Manner-Ahvenanmaalta tuskin enää sellaista neitseellistä tien pätkää löytyy, jossa katukiitäjän rullat eivät vielä olisi vinhasti pyörineet. Siksi tänä vuonna "Å-Line- luikkareiden" nauhat sidotaankin jo Suomen Turussa ja pannukakkumaahan rullaillaan upean saariston kautta. Alkumatka kulkee viimevuotisen FinLinen kauneinta etappia vastakkaiseen suuntaan Naantalin, Merimaskun ja Askaisten kautta. Merihenkiseen luisteluviikonloppuun kuuluu kaikkiaan kolme lossi- sekä kolme yhteysalusmatkaa.

Matkaan lähdetään Aurajokirannasta perjantaina 28.7. klo 12.00. Teersalon laiturilta noustaan M/S Kivimoon kello 15.00. Kolmenvartin veneilyn jälkeen rantaudutaan Hakkeenpäähän, josta jatketaan rullilla Taivassalon kautta Kustavin lossille ja edelleen Vuosnaisten lauttarantaan. Yhteysalus M/S Viggen irtautuu laiturista klo 19.30. Bussikyytiin mieltyneet "mattimyöhäisetkin" ennättävät paikalle Turusta klo 18.00 lähtevällä vuorolla. Runsaan puolentunnin merimatkan jälkeen päivän 90 km:n luistelu-urakka päättyy Brändön Stugabylle.

Muistojen kirjaan jäävän puolijoukkueteltassa vietettävän yön jälkeen aamuverryttelynä luikataan kymppi Torsholmaan, josta 2½ tunnin aamiaiskyyti M/S Alfågelnilla vie meidät Manner-Ahvenanmaalle. Hummelvikistä Kastelholman linnan kautta matka jatkuu kohti Maarianhaminaa. Lauantaipäivän pituudeksi kertyy lyhimmillään n. 55 km tai vaihtoehtoisesti Eckerön postitalo kiertäen n. 100 km. Maarianhaminassa telttaleiri pystytetään rantalentopallokentän laidalle Gröna Uddenin leirintäalueelle.

Sunnuntai-iltapäivällä lähdetään kevyen aamuluistelun n. 50 km jälkeen ruotsinlaivalla kohti kotia. Turkuun saavumme iltakahdeksalta.

Ilmoittautumiset Turun osastolle puh. 050-372 9890 tai email turku...katukiitajat.fi. Ilmoittautumismaksu 100 mk, tulee suorittaa 14.7. mennessä seuran tilille Merita 218518-32949. Matkan kokonaiskustannukset ovat noin 250 mk, sisältäen lautta / laivamaksut, leirintäaluemaksut ja huoltoauton palvelut. Hintaan ei sisälly Helsinki – Turku – Helsinki matkoja eikä ruokailuja.

Terveisin Turku

Solskenet 6.8.2000

Ruotsin aurinkoisella länsirannikolla elokuun 6. päivänä nyt vasta toista kertaa luisteltava Solskenet lunasti heti paikkansa naapurimme parhaimpana vuosittaisena luistelutapahtumana. Avarissa maisemissa kulkeva 70 km pituinen reitti on vertaistaan vailla. Varberg – Falkenberg – Halmstad alue on Ruotsin suosituinta kesänviettoaluetta upeine uimarantoineen.

Viimevuotiset voittoajat ja samalla pohja-ajat reitille ovat miehissä 2:16 (Johan Håmås, Ruotsi) ja naisten sarjassa 2:24 (Helle Carlsen, Tanska). Katukiitäjä Heidi Rummukainen sijoittui naisten sarjassa upeasti viidenneksi, joten meillä on paljon puolustettavaa.

Valittavana on kilpasarja tai kuntosarja, joissa kummassakin luisteluaikaa on 6 tuntia. Ikää osallistujilta vaaditaan 16 vuotta ja kilpasarjalaisilta lisäksi voimassaoleva kilpailulisenssi. Kilpasarjoissa palkitaan seitsemän parasta rahapalkinnoilla. Sokerina pohjalla kaikkien maaliinluistelleiden kesken arvotaan upouusi Ford Ka Calypso Cabriotop, jota jotkut jo pääsivät ihailemaan Brorulletissa. Lisäksi arvotaan lukuisia muita palkintoja.

Viimevuonna Solskenetin koki ja siihen ihastui viisi katukiitäjää, nyt ilmoittautuneiden joukossa heitä on jo kuusi ja luku kasvaa koko ajan… Ennakkoilmoittaumisaika päättyy 30.7., johon mennessä ilmoittautumismaksu SEK 450 (n. 320 mk) on maksettava suoraan järjestäjän tilille. Tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesta saat "Turku-II":lta.

Alustavan suunnitelman mukaan matkaan lähdetään lentäen lauantaiaamuna (5.8.) ja paluu sunnuntai-iltana (6.8.). Matkan hinta on noin 1600 mk, sisältäen lennot, majoituksen ja ilmoittautumisen itse tapahtumaan. Lisätietoja osoitteesta http://www.solskenet.com/ tai "Turku-II":lta GSM tai email janne.eklund...katukiitajat.fi.

Bornholm Rundt 13.8.2000

Tanskan pisin rullaluistelukilpailu Bornholmin saaren ympäri järjestetään tänä vuonna neljättä kertaa. Kiitäjätiimille ympäriluistelu on ensimmäinen, joten matkaan lähdetään elämys- ja kokeilumielellä. Lähtö aamukahdeksalta ja siis tietenkin myös maali ovat saaren suurimmassa kaupungissa Rönnessä. Reitillä on paitsi kaunista rantatietä myös melkoisia korkeuseroja. Suurin osa 100 km matkasta on tanskalaiseen tyyliin pyörätietä! Kiirettä kisassa ei tarvitse pitää sillä maali on avoinna 11 tuntia lähtölaukauksesta. Lähtöviivalle astuminen tietää T-paitaa ja maaliintulo kasvattaa tuliaiskuormaa ainakin mitalilla ja diplomilla – voihan olla, että kohdallesi osuu myös joku lukuisista arvontapalkinnoista. Kolmen parhaan joukkoon sijoittuminen tietää jo kahisevaa ja Lauri Paalasmaan vuonna –97 luisteleman reittiennätyksen 3.27 rikkomisesta saa vielä n. 800 markan bonuksen…ja aika kovan kisaajan maineen Suomessa. Naisten reittiennätys 3.35 on kolminkertaisen voittajan Helle Carlsenin nimissä.

Oheistapahtumina edellisillan Barbeque Viikinkien klubitalolla alkaen klo 17 hintaan DKK 80 (n. 65 mk). Luistelija-aamiainen tarjoillaan klo 6 lähtien, DKK 35 (n. 30 mk).

Ilmoittautumismaksu 10.7. asti DKK 300 (n. 240 mk), jonka jälkeen DKK 360 (n. 290 mk). Tarkemmat ohjeet ilmoittautumisesta saat "Turku-II":lta, GSM tai suoraan osoitteesta http://www.bornholmrundt.dk/tilmelding_uk.htm, jonka kautta myös ilmoittautuminen onnistuu – Älä unohda ilmoittautumismaksua!

Lisätietoa tapahtumasta osoitteessa: http://www.bornholmrundt.dk/index_uk.html

Matkajärjestelyt ovat vielä kesken, mutta matkat on tarkoitus tehdä lentäen. Lähtö olisi lauantaiaamuna ja paluu sunnuntai-iltana tai viimeistään maanantaina päivällä. Majoittuminen hotellissa. Lentojen ja majoituksen hinta tulee olemaan noin 2000 mk. Aiheesta lisää seuraavassa tiedotteessa.

Uudenkaupungin rullaluistelut 9.9.2000

Rullasuksikisojen yhteydessä järjestettävät rullaluistelut ovat vakiinnuttaneet paikkansa, yhä kovemman osanottajajoukon myötä. Paikalla on käytännössä Suomen parhaimmisto. Rullaluistelusarjat ovat tänä vuonna miehet 20 km, naiset 10 km ja kaikille avoin kuntosarja 10 km. Paikka on aikaisempien vuosien tapaan Valmet Automotiven testirata pitkine suorineen ja tiukkoine mutkineen.

Kilpasarjoissa palkitaan kolme parasta. Kuntosarjassa jokainen osanottaja saa pronssisen mitalin ja lisäksi kaikilla on mahdollisuus voittaa arvontapalkintoja. Viime vuonna kiitäjä Kati Puhtila nappasi kakkossijan naistensarjassa ja useampihenkinen edustus löytyi myös muihin sarjoihin.

Osallistumismaksu 40 mk / hlö maksetaan paikan päällä. Ilmoittautumiset 31.8. mennessä Turku-II:lle, GSM / email janne.eklund...katukiitajat.fi. Jälki-ilmoittautuminen kilpailupaikalla tuntia ennen kilpailun alkua 50 mk / hlö.

Berliinin maraton 10.9.2000

8000 luistelijaa. 70000 rullaa. 42 kilometriä sileää asvalttia. Tätä kaikkea on Berliinin maraton – Inline Grand Prix 2000. Sinä ja sekuntikello, sinä ja sadattuhannet katsojat, sinä ja maailman parhaat luistelijat. Valinta on sinun. Yksi on varmaa: ainutlaatuinen Berliinin luistelukokemus. 42 kilometriä läpi Brandenburgin portin, Alexanderplatzin, Anhalterin aseman, SchlossStrassen, Wilder Eberin ja Kurfürsterdammin.

Lukuja viimevuodelta:

Lähtijöitä 4350

Miesten voittaja Tristan Loy (Ranska) 1:01:08

Naisten voittaja Anne Titze (Saksa) 1:09:32

Sunnuntaiaamuna (Startti klo 8.30) luisteltavan kilpailun lisäksi matkaohjelmaan kuuluu edellisenä päivänä massiivisilla maratonmessuilla käynti sekä tankkaus yhdessä tuhansien kanssakilpailijoiden kanssa Pasta Partyillä. Muina aikoina tutustutaan kaupunkiin luistellen ja kävellen.

Matkasuunnitelma on seuraava: lähtö perjantai-iltana (8.9.) ja paluu maanantai-iltana (11.9.). Matkan hinta on noin 3200 mk / kiitäjä sisältäen lennot, majoituksen ja osallistumismaksun. Lentopaikoista ja hotellihuoneista on jo nyt kova kysyntä, joten ilmoittaudu lähtijäksi ensitilassa. Lisätietoja osoitteesta www.berlin-marathon.com sekä tulevissa tiedotteissa. Ilmoittautumislomakkeen voit pyytää "Turku-II":lta, GSM tai email janne.eklund...katukiitajat.fi.

Tekstiilit

Edellisessä tiedotteessa annettuun informaatioon nähden tekstiilipuolella on tapahtunut hieman muutoksia. Jäsenten hankittavaksi tulee nyt samanlainen asu, joka luisteluopettajillamme on ollut käytössä jo muutamia vuosia. Värit vain ovat erit, takin ollessa punainen ja housujen tumman siniset. Materiaali näissäkin on vettä hylkivää, kuitenkin hengittävää. Takin yläselkään painetaan vastaava logo teksteineen kuin mustassa T-paidassakin. Puvun hinta jäsenille on 500 mk. Tilaukset kannattaa jättää pikaisesti Annelle, sillä näitä ei välttämättä riitä kaikille. Lisätietoja mm. sovitusmahdollisuudesta kannattaa kysellä myös Annelta.

Perinteistä mustaa korkealaatuista seura-T-paitaa on saatavissa hintaan 100 mk/ paita. Suuren suosion saavuttanutta paitaa on tilattu lisää, joten kohta kaikkia kokoja on taas saatavilla.

Tilaukset ja tiedustelut: Anne GSM 050-515 1681

Kilpailu- ja matkaluistelukäyttöön tarkoitettuja, seuran logolla ja tunnuksella varustettuja oransseja lyhythihaisia pyöräilypaitoja on vielä saatavilla lähes kaikkia kokoja. Paidan materiaali on hengittävä ja kosteuden iholta pois siirtävä lycra. Oranssi väri on vilpoinen auringonpaisteessakin ja näkyy hyvin liikenteessä. Paidan hinta on 250 mk.

Tilaukset ja tiedustelut: Turku-II GSM

Suomen lääkärilehti - Rullaluistelijoilla rannevammat yleisiä

Suomessa myydään vuosittain noin 150 000 paria rullaluistimia. Harrastajamääräksi arvioidaan 300 000 – 350 000. Suurin osa heistä on lapsia ja nuoria. Tutkimusten mukaan 80 – 94 prosenttia rullaluistelijoista on joskus loukkaantunut ja neljäsosa on käynyt sen takia vastaanotolla.

Yhdysvalloissa rekisteröidyistä sadasta rullaluisteluvammasta ehdottomasti yleisimpiä ovat rannevammat; 24 prosenttia kohdistuu ranteisiin. Jalkoihin kohdistuu 20 prosenttia vammoista, yleisimmin polviin ja nilkkoihin. Pään vammoja on 3 – 13 prosenttia.

Australiassa sairaaloiden ensiavussa hoidetuista rullaluisteluvammoista 15 – 28 prosenttia johti sairaalahoitoon, kun kaikista urheiluvammapotilaista vain kahdeksan prosenttia joutui jäämään hoitoon. Polvivammoista voidaan estää suojia käyttämällä 32 prosenttia ja kyynärpäävammoista jopa 82.

Vaikka rannesuojat suojaavatkin ranteen aluetta, niiden käytön yhteydessä muut käsimurtumat lisääntyvät jonkin verran, kun rasitus kohdistuu kämmenen tai kyynärvarren alueille. Yhdysvalloissa rekisteröidyistä kuolemaan johtaneista 46 rullaluisteluonnettomuudesta yhdessäkään ei käytetty kypärää.

Arvostettu brittiläinen The Sunday Times –lehti puolestaan kirjoitti 11.6.2000 viittä rullaluistelukaupunkia käsittelevässä jutussaan Helsingistä mm. seuraavaa:

Missä viehätys? Useimmat suomalaiset aloittavat jäällä luistelun neljän vuoden ikäisinä ja maassa onkin vakavasti otettava kesä inline luistelijoiden yhteisö. Luistelijat pääsevät lähes minne tahansa – vain muutamissa tavarataloissa luistimien käyttö on kielletty. Joka vuosi järjestetään viisipäiväinen 280 mailin maantieluistelu, joka alkaa ja päättyy Helsinkiin – jokainen riittävät taidot omaava voi osallistua. Myös Helsingissä luistelu on hyvin esillä, keskittyen Kaivonpuiston rantaan lähellä kaupungin keskustaa. Sieltä löytyykin useita autottomia luistelureittejä. Lisäksi järjestetään paripäiväisiä 100 mailin retkiä Ahvenanmaan saaristoon, lyhyen merimatkan päässä Turusta.

Asiantuntijan kommentti: "Olen luistellut Euroopassa ja Yhdysvalloissa eikä kotia parempaa paikkaa ole! Helsingin jalkakäytävillä ja pyöräteillä on mahdollista mennä lähes minne tahansa ja kaupungin laitamilla on loistavia paikkoja matka ja pikaluisteluun." Jukka Räikkönen

Muut esillä olleet kaupungit olivat Pariisi, Minnesota, Amsterdam ja Berliini.

Tapahtumakalenteri

Retkiä, kilpailuja, tapahtumia…

Kamapörssi

Myydään:

K2-luistimien nilkkapultteja tilauksesta 50,-/kpl. Janne Eklund /email: janne.eklund@tomcat.pp.fi

Kamapörssi ilmestyy joka tiedotteessa ja Katukiitäjien Internet sivuilla. Mikäli sinulla on myytävää tai ostettavaa rullaluistelutavaraa, ota yhteyttä kiitäjätiedotukseen.

Katukiitäjät ry:n hallitus vuonna 2000

Uusia ideoita, mielenkiintoinen tapahtuma Suomessa tai maailmalla – ota yhteyttä hallitukseen tehdään yhdessä suunnitelmista totta:

Anne Vatka puheenjohtaja 050-515 1681

Ritva Kinanen sihteeri 040-569 1874

Janne Eklund matkaluistelu

Ismo Hulmi talous

Raija Joutsenvirta tiedotus 040-542 1447

Sirpa Järveläinen 050-556 6686

Janne Sepponen postitus 050-322 0411

Sähköpostia voit lähettää hallituksen jäsenille osoitteella etunimi.sukunimi...katukiitajat.fi

Kiitäjätiedotus

Tiedotuslehti Infopalvelu